Αθήνα   22°C
LIFO
Πεμ, 21 Ιαν 2010 11:24 πμ

Ο κ. Αντόνιο Γκουτιέρες για το μεταναστευτικό

 

Την υποστήριξη της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε μια περίοδο «πολύ σημαντικής πολιτικής αλλαγής για την Ελλάδα» ήρθε να προσφέρει ο ύπατος αρμοστής κ. Αντόνιο Γκουτιέρες κατά τη διήμερη επίσκεψή του στη χώρα που ολοκληρώθηκε χθες το μεσημέρι. Ο τέως πρωθυπουργός της Πορτογαλίας (1996-2002) και ύπατος αρμοστής για τους Πρόσφυγες από το 2005, συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, τους εμπλεκόμενους υπουργούς (Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, υφ. Υγείας) και τις οργανώσεις που ασχολούνται με πρόσφυγες. Χθες μετά τη συνάντησή του με τον κ. Ραγκούση, ο υπ. Εσωτερικών δήλωσε: «Το μήνυμα είναι σαφές. Η χώρα πρέπει να προχωρήσει μέσα από αλλαγές, οι οποίες θα δημιουργήσουν συνθήκες ασφάλειας και ισότιμης ένταξης των νομίμων μεταναστών στο κοινωνικό γίγνεσθαι της χώρας».

Πρόκληση και πίεση

«Στόχος της επίσκεψης είναι να στηρίξουμε την Ελλάδα σε μια αλλαγή που σχετίζεται με ένα από τα σοβαρότερα θέματα παγκοσμίως», δήλωσε στην «Κ» χθες το μεσημέρι στα γραφεία της Υ.Α. στην Αθήνα ο κ. Γκουτιέρες. «Η αλλαγή συνιστά πρόκληση και για την Υπατη Αρμοστεία. Η ιδιαίτερη γεωγραφική θέση της Ελλάδας και η περιπλοκότητα του προβλήματος δημιουργούν ιδιαίτερη πίεση, κατάλληλη για να αυξήσουμε τη δράση και παρουσία μας». Ομως «οι θαρραλέες πρωτοβουλίες της Ελλάδας, προϊόν αναγνώρισης της ανάγκης για μια άλλη πολιτική, πρέπει να υποστηριχθούν και από την Ε.Ε.».

«Η Ελλάδα έχει το πλέον δυσλειτουργικό σύστημα ασύλου στην Ευρώπη» τονίζει ο κ. Γκουτιέρες, γνώστης του προσφυγικού και μεταναστευτικού ζητήματος. Είναι ο ιδρυτής του Πορτογαλικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες το 1991. Ως πρωθυπουργός της Πορτογαλίας είχε εμπλακεί στην επίλυση της κρίσης στο Ανατολικό Τιμόρ. Ως πρόεδρος του Συμβουλίου Υπουργών το 2000 προώθησε τη Συνθήκη της Λισσαβώνας. «Είναι σημαντικό να αναγνωρισθεί ότι η κατάσταση στην Ελλάδα είναι η χειρότερη δυνατή. Οι άνθρωποι που πρέπει να προστατευθούν, δεν προστατεύονται. Πολλοί κυκλοφορούν παράνομοι, πράγμα κακό για την ασφάλεια της χώρας. Είναι σημαντικό μια χώρα να ξέρει ποιος είναι ποιος: να διαθέτει διαδικασία ελέγχου (screening) στα σύνορα και μηχανισμό εντοπισμού (detecting), να έχει κέντρα υποδοχής. Γι' αυτό είναι σημαντικό να υιοθετηθούν οι προτάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (σ.σ. που συστάθηκε στις αρχές Νοεμβρίου) και να υλοποιηθούν το συντομότερο. Η παρούσα κατάσταση δεν είναι θετική, ούτε από την οπτική του εθνικού συμφέροντος». Τους ερχόμενους μήνες και το καλοκαίρι μάς περιμένει μια δύσκολη περίοδος: «Γι' αυτό οι δομές πρέπει να υλοποιηθούν το συντομότερο, ώστε να διαπιστώνεται ποιος δεν χρήζει προστασίας και να επιστρέφεται στη χώρα από την οποία ήρθε, και με τη στήριξη της Ε.Ε.».

Τα νομοθετικά μέτρα

Ο κ. Γκουτιέρες εξηγεί ότι η δημιουργία συστήματος ασύλου στη χώρα είναι αλληλένδετη με τη σειρά νομοθετικών μέτρων για τη μετανάστευση που έχουν ανακοινωθεί. «Σε μια χώρα με καλή διαχείριση του θέματος λαμβάνονται μέτρα για την ένταξη των νομίμων μεταναστών και των προσφύγων, μεταξύ των οποίων και η απόδοση της ιθαγένειας».

Εντονες αντιδράσεις

Ερωτώμενος για τις έντονες αντιδράσεις της ελληνικής κοινής γνώμης στην απόδοση ιθαγένειας σε μετανάστες απαντά: «Οι νομοθετικές αλλαγές πάντα προκαλούν αντιδράσεις. Ομως το σημαντικότερο είναι οι δύο πλευρές να επιχειρηματολογούν ορθολογικά. Η προϋπόθεση των πέντε χρόνων νόμιμης διαμονής αποτελεί μέσο όρο για την Ευρώπη. Η Γερμανία είχε 10 χρόνια και το κατέβασε στα 8, η Πορτογαλία έχει υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια την πενταετία». Υπέρμαχος της απόδοσης δικαιώματος ψήφου στους νόμιμους μετανάστες επιχειρηματολογεί ότι «η εμπειρία της Πορτογαλίας είναι εξαιρετικά θετική. Οταν οι μετανάστες ψηφίζουν στις τοπικές εκλογές, δένονται με την τοπική κοινότητα και οι δήμαρχοι εξαναγκάζονται να προσέχουν τις γειτονιές όπου μένουν. Δηλαδή η ψήφος των μεταναστών έχει επιπτώσεις στις επενδύσεις που γίνονται από τους δήμους, στην προσοχή που δίνεται σε κοινότητες. Αυτό έχει ως συνέπεια να μειώνονται οι εντάσεις, η βία, η εγκληματικότητα. Ετσι αυξάνεται η συνοχή των κοινωνιών που είναι βασική προϋπόθεση δημοκρατικών κοινωνιών».

Ο Frontex

Εκπρόσωποι του Frontex συνηθίζουν να δηλώνουν ότι ο σεβασμός των δικαιωμάτων του ανθρώπου πιστοποιείται από τη συνεργασία τους με την Υπατη Αρμοστεία: «Υπάρχει γραφείο διασύνδεσης με τον Frontex, αλλά έχουμε ελάχιστη πληροφόρηση για τις επιχειρήσεις» αποσαφηνίζει ο κ. Γκουτιέρες. «Υπάρχουν 200 εκατ. μετανάστες και 10 εκατ. πρόσφυγες στον κόσμο. Πρέπει να είμαστε ικανοί να διακρίνουμε όσους έχουν ανάγκη προστασίας και να την παρέχουμε. Στους ανθρώπους του Frontex υπάρχει ανάγκη καλλιέργειας ώστε να κατανοήσουν ότι η προστασία των συνόρων είναι απόλυτα συμβατή με την ανθρώπινη προστασία».

Επιστολή Μ. Χρυσοχοΐδη και Ερ. Μπεσόν

Κοινή επιστολή προς την ισπανική προεδρία της Ε. Ε. για το θέμα της παράνομης μετανάστευσης υπέγραψαν χθες ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Γάλλος ομόλογός του κ. Ερίκ Μπεσόν. Το κοινό ελληνογαλλικό «μέτωπο» δημιουργήθηκε ενόψει της άτυπης συνόδου των Ευρωπαίων υπουργών Εσωτερικών για θέματα μετανάστευσης, το οποίο διεξάγεται σήμερα και αύριο στο Τολέδο της Ισπανίας. Μεταξύ άλλων, οι δύο υπουργοί ζήτησαν οι προτάσεις που θα παρουσιαστούν για την επιχειρησιακή αναβάθμιση της Frontex να βασιστούν στην «αυξημένη επιχειρησιακή συνεργασία μεταξύ του Frontex και των χωρών προέλευσης/διέλευσης» και την «εξέταση της πιθανότητας τακτικής ναύλωσης κοινών πτήσεων επιστροφής με χρηματοδότηση από τον Frontex». Ακόμα, επιθυμούν η σύνοδος να «καταλήξει στην παραγωγή ενός ακριβούς οδικού χάρτη εφαρμογής των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, στη βάση των προτάσεων που έγιναν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Οι δύο υπουργοί επεσήμαναν τη σημασία των ανατολικών συνόρων της Ε. Ε., ενώ επέστησαν την προσοχή στις προοπτικές συνεργασίας με τις χώρες διέλευσης των μεταναστών, την Τουρκία και τη Λιβύη.

 

[Μαρία Δεληθανάση, Καθημερινή, 21/1/2010]

Facebook Twitter Google Bookmarks
 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ POSTS ΓΙΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ  
 
ΣΧΟΛΙΑ: 43
# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 11:57
Η ελληνική ένωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα έκανε πρόσφατα μια έρευνα σε όλα τα κέντρα υποδοχής μεταναστών για να διαπιστώσει τις συνθήκες κράτησης σε αυτά. Είναι σοκαριστικό. Θα ψάξω να το ξαναβρώ και θα βάλω εδώ κάποια αποσπάσματα.

Καλημέρα νατ μου.
# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 12:27
Ο Ειδικός Χώρος Παραμονής Αλλοδαπών Βέννας στη Ροδόπη στεγάζεται σε ένα παλιό κτίριο του Αγροτικού Συνεταιρισμού. Εχει έξι θαλάμους κράτησης, σε κάθε έναν από τους οποίους συνωστίζονται 15-25 άτομα. Ο χώρος είναι απίστευτα βρώμικος, γεμάτος ποντίκια και κατσαρίδες - το καλοκαίρι γεμίζει φίδια. Οι κρατούμενοι έδειχναν στο κλιμάκιο της ΕΕΔΑ την ψώρα στα χέρια και το κορμί τους. «Μια φορά στις τρεις μέρες μας βγάζουν για ήλιο. Ξυραφάκι ένα για 4-5 άτομα. Εχω ένα μήνα να ξυριστώ», λέει ένας Κούρδος. Σε ένα από τα κελιά είναι έντονη η μυρωδιά καμένου. Είναι γιατί οι κρατούμενοι καίνε χαρτόνια για να ζεσταθούν και να κάνουν τσάι. Κάποιος παραπονέθηκε γιατί υποφέρει από άσθμα και ταλαιπωρείται από τις αναθυμιάσεις. «Ε, τότε, μην καίτε χαρτόνια», ήταν η απάντηση.

Το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού στον Εβρο στεγάζεται σε μια παλιά αποθήκη σιταριού της Ενωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών. Υπάρχουν δύο κελιά, στα οποία έχουν εγκατασταθεί κάμερες παρακολούθησης. Εδώ κρατούνται συνολικά 33 άτομα - κάποτε είχαν φτάσει τα 80. Οπως περιγράφουν τα μέλη της ΕΕΔΑ, δεν υπάρχει καθαρίστρια, ενώ ο γιατρός είναι ο ίδιος που καλύπτει τις Φέρες και τη Βέννα. Το αποχετευτικό σύστημα δε λειτουργεί με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν οι θάλαμοι με τα λήμματα και να λερώνονται τα στρώματα από τις ακαθαρσίες. Οι κρατούμενοι δεν προαυλίζονται. Σε ένα από τα κελιά κρατούνται δύο οικογένειες, συνολικά έξι παιδιά 3-16 ετών. Χρησιμοποιούσαν μια ληγμένη οδοντόκρεμα, δεν είχαν σαπούνια και σαμπουάν. Δύο από τα παιδιά είχαν σοβαρά δερματολογικά προβλήματα, ενώ μια γυναίκα είχε καλυμμένο το στόμα και τη μύτη της με μάσκα γιατί είχε δερματολογικό πρόβλημα στα χείλη.

Βόρεια της Ορεστιάδας, στον Χώρο Κράτησης Αλλοδαπών Φυλακίου Κυπρίνου κρατούνται σήμερα 254 αλλοδαποί. Είναι το πρώτο κέντρο στο οποίο οι κρατούμενοι βλέποντας την ομάδα της ΕΕΔΑ σκαρφαλώνουν στα κάγκελα των κελιών.

Κρατούνται σε ομάδες των 40-50. Οι περισσότεροι πλησιάζουν τους τρεις μήνες κράτησης. Ομάδα από 30-40 ανηλίκους κρατούνται σε ένα κελί. Κάποιοι είναι εκεί για 102 μέρες, άλλοι για 80. Ο προαυλισμός τους διαρκεί λίγα μόνο λεπτά την ημέρα, ενώ τα είδη προσωπικής υγιεινής είναι λιγοστά. Μια ομάδα επιμένει ότι η μόνη λύση γι' αυτούς είναι να αρχίσουν απεργία πείνας ή να καταπιούν γυαλιά. «Μόνο έτσι θα μας ακούσουν στα σοβαρά. Η ελευθερία μας είναι το πιο σημαντικό. Δεν τραβήξαμε τόσα για να έρθουμε από το Αφγανιστάν για να βρεθούμε πίσω από κάγκελα. Θέλουμε να πάμε στην Ευρώπη, στην Αγγλία. Και αν πεθάνουμε ένας-δύο, οι υπόλοιποι θα απελευθερωθούν».
# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 12:32
και το λινκ για ολόκληρο το άρθρο στην Καθημερινή

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100010_10/01/2010_386264

το λινκ για την έκθεση
http://www.hlhr.gr/press/anafora%20final2.pdf

είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αν έχετε λίγο χρόνο διαβάστε την.
# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 12:59
Συγγνώμη για τα απανωτά σχόλια.
Διαβάσαμε στο ποστ σου για την στάση και τη θέση του μητροπολίτη Χρυσόστομου Μεσσηνίας πάνω στο νομοσχέδιο για την ιθαγένεια.
Ιδού τί είπε ο Αμβρόσιος Καλαβρύτων!!!!!!



Την ακραία αντίθεσή του στην πρόταση παραχώρηση της ελληνικής ιθαγένειας σε μετανάστες εξέφρασε χθες ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος. Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων τόνισε την ανάγκη να τοποθετηθεί επισήμως η Εκκλησία για το ζήτημα και δηλώνει ότι η σιωπή του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου «πλημμυρίζει με ανησυχία τις ψυχές πολλών, μεταξύ των οποίων και τη δική μας».

Ο Αμβρόσιος χαρακτηρίζει πρόχειρη και αβασάνιστη το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και, όπως προσθέτει, «η απόφαση αυτή δυναμιτίζει την εθνική μας συνοχή και την καθαρότητα της φυλής μας». Στους εθνικούς αγώνες και στους ήρωες της Επανάστασης αλλά και της Κατοχής αναφέρθηκε ο Αμβρόσιος και σημείωσε ότι «το ιερό καταπίστευμα της Ορθοδοξίας και της ελευθερίας,το οποίο μάς εχάρισαν οι προ ημών του ιερατείου πρόκριτοι,πολλοί εξ αυτών με το αίμα τους, δεν έχουμε το δικαίωμα να το μολύνουμε, αγαπητοί μου αδελφοί, με επίφαση τη “νεωτερικότητα”».

«Η ιστορία της Κύπρου, η καταστροφή τόσων και τόσων χριστιανικών ναών και μνημείων, καταδεικνύει, πλην των άλλων, ότι οι Τούρκοι, και γενικότερα όσοι φανατικοί μουσουλμάνοι όχι όλοι οι μουσουλμάνοι αλλά οι φανατικοί, επαναλαμβάνω- είναι ακόμη βάρβαρος λαός. Δεν σέβονται ούτε την ιδιαιτερότητα του άλλου, ούτε τα θρησκευτικά μνημεία, ούτε γενικότερα τον πολιτισμό. Δεν αναγνωρίζουν ανθρώπινα δικαιώματα», δήλωσε επίσης ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων.

Ο Αμβρόσιος στράφηκε στη συνέχεια στην υπόθεση του μαθητή Οδυσσέα Τσενάι, του μαθητή που αρίστευσε σε ελληνικό σχολείο αλλά δεν του επετράπη το να σηκώσει την σημαία στην παρέλαση καθώς είναι αλβανικής καταγωγής. «Πληροφορούμαι», είπε ο Αμβρόσιος, «ότι το παιδί αυτό σήμερα πραγματοποιεί σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και ότι η αλβανική προπαγάνδα τον προορίζει ως αρχηγό πολιτικού σχηματισμού (δηλαδή κόμματος) στην Ελλάδα που θα υποστηρίζει τα αλβανικά συμφέροντα. Αν συμβεί αυτό “θα τον λουσθούμε”. Τότε όμως θα έχουμε φέρει εντός των τειχών, δυστυχώς, έναν καινούργιο κ. Σόρος. Θα ετοιμάσουμε λοιπόν εμείς με τα χέρια μας την αγχόνη στην οποία θα μας κρεμάσουν;».

(από το tvxs)

ειδικά το τελευταίο παιδιά με τον Τσενάι είναι όλα τα λεφτά!!!!!!


# omen στις 21.1.2010, 13:44
Γιατί είναι όλα τα λεφτά με τον Τσενάι ρε Συ Απολογία...?
Χάνεις κάποια στοιχεία ιστορικά για την σχέση μας με τους Αλβανούς που ξεπερνάνε κατά πολύ επιπόλαιες συζητήσεις περί ρατσισμού - αντιρατσισμού.

Με τους Αλβανούς έχουμε συνυπάρξει.
Επί 400 χρόνια και βάλε είμασταν δίπλα - δίπλα.

Ο διαχωρισμός Ελληνων-Αλβανών έγινε σε όλες τις περιόδους εκείνες που εμείς εναντιωνόμασταν σε κατακτητές..

Αυτοί πηγαίναν πάντα με τους κατακτητές μας. Πάντα. Ιταλούς, Γερμανούς, Τούρκους....

Ασφαλώς είναι γενίκευση να λέμε Οι Αλβανοί είναι όλοι ανθέλληνες. Αλλά σε μεγάλο βαθμό έχουν θέμα με τους Έλληνες... δεν ξέρω γιατί ρώτα τους...

Αυτόν με τον Τσενάι ας διευκρινηστεί όποιος έχει στοιχεία... Προσωπικά έχω επιφυλάξεις κατά πόσον αγαπάει και σέβεται την Ελλάδα. Ας αποδειχτώ βλάκας αλλα καλύτερα να είμαι βλάκας μετά και όχι εξ'αρχής αφελής....
# omen στις 21.1.2010, 13:49
Σχετικά με το post.

Να κοιτάξουν οι διεθνείς οργανισμοί και τα οργανα ΕΕ και ΟΗΕ αντί να κάνουν υποδείξεις να αναλάβουν και λίγο τις ευθύνες τους και για το χρέος και για το μεταναστευτικό.

Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή (παρά τι μλκίες που έχει κάνει) σε μεγάλο βαθμό πληρώνει περισσότερο από όσο αξίζει...

Ας μας δώσει τις αποζημιώσεις από τον πόλεμο η Γερμανία σαν εγγύηση για να πάρουμε χαμηλότοκα δάνεια...
Ας φροντίσει ο ΟΗΕ να μην ξεκινάνε καν μετανάστες από την πατρίδα τους.
Ας φροντίσει η ΕΕ να μην κολλάνε οι μετανάστες σε Ελληνικά εδάφη
Ας πληρώσει η ΕΕ τα εκατομμύρια που κοστίζουν κάθε μήνα οι πτήσεις των Φ16 για αναχαίτιση τουρκικών Φ16

όσο δεν τα κάνει αυτά κάθε δηλωση μαριονέτας που ακούω με εκνευρίζει απλά περισσότερο...
# omen στις 21.1.2010, 13:53
Αλλά δυστυχως έχουμε λερωμένη τη φωλιά μας και εμείς οι ραγιάδες Έλληνες (νομίζουμε ότι μας έχουν κάνει και χάρη που είμαστε στην ΕΕ) και έτσι δεν τολμάμε αποφασιστικά να διαπραγματευτούμε....

Και ανεχόμαστε δικαίως ( το αξίζουμε ώς ραγιάδες) τον εξευτελισμό ...
# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 14:44
Δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε ο Τσενάι να αγαπάει την Ελλάδα, μια χώρα που δεν του επέτρεπε να κρατάει τη σημαία της; Αντί να επιβραβεύει όσους μετέχουν της ελληνικής παιδείας, να τιμωρεί και να κινδυνολογεί για αλλοίωση της εθνικής ταυτότητας.
Αν ο Τσενάι δεν αγαπάει την Ελλάδα (λέμε τώρα)ποιός φταίει βρε όμεν;
Κι αυτό το "αγαπάει την Ελλάδα" τί σημαίνει άραγε;
Πόσο εμείς, ο κάθένας μας ξεχωριστά, "αγαπαμε την Ελλάδα" και πώς έμπρακτα αποδεικνύεται αυτό στην καθημερινή μας ζωή; Πώς μετριέται;

Ίσως είναι ανάλογη με τον αριθμό αποτσίγαρων που αφήνουμε στις παραλίες.
Με τον αριθμό κοπράνων σκύλων που βλέπω κάθε μέρα στα πεζοδρόμια.
Με τον αριθμό πλαστικών που πετάξαμε στα σκουπίδια.
Με τον αριθμό των ανθρώπων που παραβιάζουν τον νόμο καθημερινά, ακόμα και μη εκδίδοντας μια απόδειξη για τσιγάρα ή πορτοκαλάδα, ακόμα και περνώντας με κόκκινο ένα φανάρι, ή μη βγάζοντας φλας για προσπέραση.

Αλλά εμείς επειδή έχουμε αίμα ελληνικό αυταπόδεικτα αγαπάμε την Ελλάδα. ε μη τρελλαθούμε κιόλας.

# Ανώνυμο σχόλιο στις 21.1.2010, 14:55
Να ξυριστεί αμέσως ο τράγος και να οδηγηθεί στη Συγγρού γιά νυχτερινή "πτήση".
# Ανώνυμο σχόλιο στις 21.1.2010, 14:58
Συγγνώμη γιά το ύφος του σχολίου αλλά τέτοιου είδους δηλώσεις δείχνουν τη βαθειά,μα πολύ βαθειά, ρυπαρότητα της ψυχής των πνευματικών(αλλά σωματικά υπέρβαρων) ηγετών των οπαδών του Ναζωραίου.Αξιομίσητοι ΟΛΟΙ τους.
# omen στις 21.1.2010, 16:00
Υπερβάλλεται και οι δυο σας για θέματα που δεν γνωρίζετε απαραίτητα...
Και αγνοείται κάθε ενδεχόμενο να έχω ( και άρα και ο μητροπολίτης) δίκιο...
Δεν στεκομαι στο οτι παρά την ενδεχόμενη άγνοιά σας προσβάλλετε κόσμο ( με χαρά κιολας) γιατί δεν με αφορά...

Ιστορικά ισχύει αυτό που είπα πάνω για Ελληνες - Αλβανους.

Τώρα αν εσείς ξέρετε καλύτερα και ξέρετε να φιλιώσετε ανθρώπους που έχουν λόγο να μην θέλουν να φιλιώσουν... Τι να πω..? Πρέπει να σας αξιοποιήσουμε σε θέσεις του ΥΠΕΞ... και να αλλάξετε τον ρου της Ιστορία με πρωτοποριακό τρόπο.

Το ότι ο Τσενάι είναι Αλβανός, έχει γονεις Αλβανούς, θείους, φίλους παππούδες που ήταν με τους Ιταλους δεν φταίει ο Τσενάι...
Το ότι ανήκει σε ένα σύστημα που ενδεχομένως είναι υπέρ των Αλβανών ( και όχι συνεργατικά με τους Έλληνες) δεν φταίει ο Τσενάι..

Απλά δεν φταίμε και εμείς.

Τι να την κάνει apologia την σημαία σε Εθνική Εορτή ο Τσενάι..?
Δεν ξέρει ότι είναι Αλβανός?
και ότι η χώρα του ήταν σύμμαχος των εχθρών μας σε αυτή ακριβώς την εθνική επέτειο που γιορτάζουμε...?

Λίγη ταπεινότητα και σεβασμό (αυτό ακριβώς και τίποτα άλλο ρατσιστικό) απαίτησε και γιαυτό τσαντίστηκε το φτωχό πλην τίμιο μυαλό του Έλληνα...

Για τις κοιλιες των παπάδων συμφωνώ αλλά δεν βάζω προτεραιότητά μου τον ..τραγόπαπα σαν εχθρό γενικεύοντας ηλίθια μάλιστα...
...όχι σε ένα τέτοιο θέμα.

Ελληνικότητα και το πως μετριέται είναι homework για το σπίτι του καθενός.
Ηρθε η ώρα νομίζω να μάθουμε ποιοι είμαστε...

Ναι. Είναι ΚΑΙ ( όχι "Μόνο" αλλά "Και") το αίμα και η καταγωγή.... Η φύση και η βιολογία το ορίζουν έτσι...

Και αμα σβήσεις ένα αποτσίγαρο κάτω δεν παύεις να είσαι έλληνας... μπορείς κάλλιστα να είσαι μαλάκας αλλά να αγαπάς κατα βάθος τον τόπο σου..
# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 17:09
Μπορείς να είσαι μαλάκας αλλά να αγαπάς κατά βάθος τον τόπο σου:::::::!!!!!!!!!

Σε πόσο βάθος; Υποθαλάσσιο ή υπόγειο;

Άρα και οι πολιτικοί που μας κυβερνούν που μαλάκες τους κατεβάζουμε, μαλάκες τους ανεβάζουμε (κι ας είμαστε εμείς που τους ψηφίζουμε) γιατί δεν παραδεχόμαστε ότι κι αυτοί κατά βάθος αγαπούν αυτον τον τόπο;

Μονά ζυγά δικά μας;
Απλά συμπεράσματα που έβγαλα διαβάζοντας το τελευταίο σχόλιο του όμεν:

Ο μαλάκας Έλληνας που παρανομεί καθημερινά αγαπάει περισσότερο την Ελλάδα εξ' ορισμού από τον Αλβανό μαλάκα.

Οι ιστορικοί εχθροί των Ελλήνων παραμένουν εσαεί εχθροί.
Δεν φταίνε βέβαια που οι παπούδες τους και προπαπούδες τους ήταν εχθροί μας προσωπικά ο καθένας τους, αλλά τί να κάνουμε. Εχθροί μας θα μείνουν.

Κατ' επέκταση
Ο Τσενάι θα έπρεπε να ντρέπεται να σηκώσει την Ελληνική σημαία γιατί είναι προδότης της Ελλάδας.

η βιολογία ορίζει΄οτί είσαι Έλληνας, μια νέα επιστημονική μελέτη από τον όμεν.
Άμα το πω στη γιαγιά μου από τη Μικρασία ελπίζω να μην σηκωθεί από τον τάφο και αρχίσει τίποτα ιστορίες για ανάμειξη φυλών και με βγάλει Τουρκάλα γιατί δεν έχω καμία όρεξη να απελαθώ.

Ο παπούς μου δε από το άλλο σόι το Ηπειρώτικο που έφτασε μέχρι την Άγκυρα το 20 πολεμώντας, ελπίζω να μην είχε πάει με τίποτα βαρβαρες εκεί πέρα, γιατί θα έχουμε προβλήματα. Θα μου κουβαληθεί εδώ κανένα τσούρμο τουρκαλάδων με τα τεστ DNA, να με πείσουν ότι είναι Έλληνες από τα βάθη της ασίας. Δεν έχουμε και οικογενειακή περιουσία να μοιραστούμε. Δράμα.

Ρε τί κάνει το αίμα.

# omen στις 21.1.2010, 17:35
xaxa..

Το ήξερα ότι είσαι λίγο Τουρκάλα.. ( χιούμορ...΄που δεν θα έπρεπε να σε ενοχλησει όμως γιατί είσαι Open minded εσύ...)

Από την άλλη όμως να είσαι σίγουρη για το ηπειρώτικο γονίδιο.... δεν ξεχνιέται πότε...

Εδώ βέρος ηπειρωτης. 100% χαχαχα.... ούτε ένας πρόγονος από τις τελευταίες 5 γενιές εκτός Ηπείρου... Με κόβω να είμαι ο πρώτος που θα ..μπασταρδέψει το σόι.. ( χιούμορ ξανά αν και δεν θα έπρεπε να σας πειράξει λογικά γιατί είστε Open Minded)

Αμα το ξετυλίξεις το νήμα από την αρχή του θα δείς ότι οι Έλληνες μισούν την Ελλάδα στον βαθμό εκείνο που δεν κυβερνάνε την Ελλάδα...

Ότι είναι στην Ελλάδα γέννημα Άγγλων, προδοτών, Αμερικάνων και δεν ξέρω εγώ τι άλλο το αντιπαθούν και σβήνουν αποτσίγαρα επάνω του. Χρειάζεται συνδυασμένες γνώσεις ιστορίας και ψυχολογίας όμως για να βρείς την άκρη αυτού του νήματος.

Επίσης μισείτε την Εθνικιστική παράταξη + ότι Ελληνικό- Αρχαιοελληνικό στον βαθμό εκείνο που αυτή κυβέρνησε για λογαριασμό ξένων καπηλευόμενη Πατριωτικά συνθήματα και Αρχαιοελληνικές έννοιες..
Αρα Ναι..

Μπορείς να είσαι λίγο μαλάκας και να σβήνεις αποτσιγαρα χάμω... Ακόμα και στην Ακρόπολη μπορείς να σβήνεις τσιγάρα αμα βασανίστηκες στο ΕΑΤ / ΕΣΑ για χάρη της στρεβλής αλήθειας που είπε η χούντα για τον Έλληνα....

και να αγαπάς τον τόπο σου ταυτόχρονα. ...άνετα...

Ο αλβανός όσο Light και ευγενικός και να είναι ( μπράβο του ασφαλώς ) αλλά αγαπάει την δική του πατρίδα περισσότερο.. Πάντα. Μετά από 3 γενιές που να μην δούν ποτέ Αλβανία συζητάμε αν αλλάξει αυτό....

Η ανάμνηση της πατρίδας δεν εχει να κάνει μόνο με την Παιδική ηλικία. Δεν ορίζεται από το που γεννιέσαι τοπογραφικά....

Οι μνημες υπάρχουν στη όψη του Παππού σου, στα παραμύθια της γιαγιάς, στην ιστορία για την προγιαγιά που δεν είδες ποτέ, στα βιβλία της χώρας σου που λένε πως ήταν η χώρα πριν εσύ γεννηθείς...

+ το γονίδιο. Αν δεν επαιζε ρόλο θα γενναγες μαυράκι εύκολα... Αρα παίζει κάποιο ρόλο και το γονίδιο. Πολύ ή λίγο εξαρτάται...

# apologiaprosuavita στις 21.1.2010, 17:53
Βρε χρυσέ μου όμεν,

Όπως οι Έλληνες της Αυστραλίας και της Αμερικής αγαπούν την Ελλάδα αλλά δεν ξαναγυρνούν εδώ. Γιατί εκεί έφτιαξαν τη ζωή τους. Εκεί νιώθουν πως είναι το σπίτι τους. Με τον ίδιο τρόπο, νοσταλγικά. Αλλά όχι ενάντια στη χώρα που έζησαν την περισσότερη ζωή τους, που έχτισαν τις περιουσίες τους, μεγάλωσαν τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους. Όχι ενάντια στην καθημερινότητά τους. γιατί η χώρα που έζησαν τους έδωσε το δικαίωμα να ζήσουν έτσι.

Ελπίζω εμείς οι Έλληνες να μην κάναμε τον Τσενάι να μισεί την Ελλάδα. (αν και πολυ΄φοβάμαι ότι δεν το αποφύγαμε)

Όλα αυτά τα κατασκευάσματα δε, για αλβανόφωνο κόμμα του οποίου θα ηγηθεί είναι απίστευτες μπαρούφες που βλέπεις σε κάτι τελειωμένα σάιτ. Μα τί διαβάζεις βρε όμεν μου;;!!!!
# omen στις 21.1.2010, 18:45
τελειωμένα site διαβάζω από όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές....

kathimerini.gr / tanea.gr / lifo.gr / www.antinews.gr / www.filosofia.gr και αλλα πολλά...
και συγκρίνω να δώ ποιος λέει τις λιγότερες αρλούμπες και τα λιγότερα πληρωμένα....

Εχω κόψει εννοείται μαχαίρι το tvxs και το indymedia...
Βλάπτουν την κοινή λογική και έχουν και πολύ δήθεν επαναστατικό ύφος..

Ξέχασα διαβαζω που και που και το liako.gr.... xaxaxa

Άνάμεσα στις μπουρδες που πουλαει έχω ακούσει και μερικά σχόλια περί αριστερών κόμπλεξ και περί Ελλάδας που συμφωνώ.

Ασε που με χαλαρώνει κάποιος που σου λεει στην μούρη ντόμπρα: "Ναι το παίζω μαλάκας εμπορος - παρε και κρίνε χωρίς πολλά πολλά δηθενιλίκια." Είναι πιο true βλέπεις δεν τον φοβάμαι... όπως φοβάμαι άλλους δήθεν αριστεροδημοκράτες...

Αν στον Τσενάι οι γονείς του είχαν πεί να σεβαστεί την Ελληνικη εθνική εορτή δεν θα είχε κανένα Kompleχ με την Ελλάδα..

Τώρα αν χρησιποίησε (αυτός ή οι γονείς του) την αντίδραση των Ελλήνων για να αποκτήσει εσκεμμένα κόμπλεξ ( σαν να περίμενε την ευκαιρία ) τότε πρόβλημα του.... Αποδεικνύει (αν ισχύει - μπορεί και να μην έχει κανένα κομπλεξ το παιδί) του λόγου το αληθές. ότι δεν σέβεται την Ελληνική ιστορία.

Αντε σου απάντησα εκτενώς γιατί είσαι και πατριωτάκι μου και πλέον είμαι σίγουρος ότι αργά η γρήγορα θα τα βρούμε οι δυό μας..

Σε εμπιστεύομαι και είμαι και διατεθειμένος κ να σου ανοιχτώ και να μάθω κ απο εσένα...!

Ενώ αμα κάνω ανοιγματα σε όποιον νά ναι, μπορεί να πληγωθώ..

καταλαβαίνεις τώρα τι ρόλο παίζει η Πατρίδα και η Οικογένεια...?? Και γιατί είναι γαμάτες έννοιες...?
# omen στις 21.1.2010, 18:49
Να ζητήσουμε και ένα συγγνώμη από την Νατάσσα γιατί πλατιάσαμε πολύ επί ασχέτων με το θέμα... ενώ το post εχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.
# Ανώνυμο σχόλιο στις 21.1.2010, 20:31
Apologia: μη χάνεις το χρόνο σου και ανάλωσε τη φαιά σου ουσία γιά λιγότερο φαιοκίτρινες καταστάσεις. Ο άνθρωπος είναι πιά σχηματισμένος χυλός΄. Δεν υπάρχει σκέψη,δεν υπάρχει ειρμός αλλά μιά περιρέουσα ατμόσφαιρα μούχλας,υγρασίας,σκοταδιού. Συνομιλεί με μούμιες και γράφει σε περγαμηνές. Περισσότερες πιθανότητες έχεις να συνδιαλλαγείς με το Γεωργιάδη(λέμε τώρα κάνα χοντρό αστείο γιά να ξαλλεγράρουμε!) παρά με δυσοίωνα εμμονικούς. Και να σού πώ; νομίζω ότι μοιάζει να τη διασκεδάζει τη φάση σα τέτοια, σα χαππενινγκ που του ΄ξεγελάει τη πλήξη. Δεν αξίζει το κόπο.
# kook στις 21.1.2010, 21:21
"με δυσοίωνα εμμονικούς. νομίζω ότι μοιάζει να τη διασκεδάζει τη φάση σα τέτοια, σα χαππενινγκ που του ΄ξεγελάει τη πλήξη. ".
Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει... (αυτοσαρκαστικό χιούμορ ε?)

Απολογία περιμένω να διαβάσω την παρατήρησή σου πάνω στις προσωπικές φτηνού επιπέδου επιθέσεις. Η μήπως σ' ενοχλούν επικλεκτικά?

Υπογραφή: η σκιά της αντιλογοκρισίας- σκιά του παπανδρέου (σαν τις ετερόφωτες μπάμπουσκες)! φιλια
# Ανώνυμο σχόλιο στις 21.1.2010, 21:59
Καλησπέρα σκιά μου-χαφιέ μου.Φιλιά στα κεντρικά...
# Ανώνυμο σχόλιο στις 21.1.2010, 22:11
Και γιά την ουσία χαφιεδάκο μου, ο Παπανδρέου είναι εξουσία και η εξουσία πρέπει να μάθει να υπομένει την όποια κριτική,ακόμα και την κακόβουλη-γιά να σε διευκολύνω και γιά την οικονομία της συζήτησης. Καθήκον του πολίτη δεν είναι να υπερασπίζεται την εξουσία πάση θυσία,αυτό είναι καθήκον,νομιζόμενο φυσικά και απόλυτα δουλικό,των λακέδων της εξουσίας και φυσικά των χαφιέδων της σα του λόγου σου. Αν εγώ έχω τα κόμπλεξ που με βασανίζουν απέναντι σε μιά εξουσία εσύ γιατί κόβεσαι τόσο γιά τα κόμπλεξ ενός κακομοίρη απέναντι σέναν άλλο;Είναι τόσο αλτρουϊστικά τα κίνητρα σου και θέλεις να με σώσεις;Ξέρω πολύ καλά ότι έχουν ξαμολυθεί στο διαδίκτυο οι κυβερνομπάτσοι και οι κυβερνοχαφιέδες σα του λόγου σου γιά να διαφυλαξουν το θολό κύρος του γιού της μάνας του. Ματαιοπονείς φίλε μου. Χριστό δε χαμπαρίζω. Οπότε κανόνισε τις βάρδιες σου,τις υπερωρίες σου και τα επιδόματα σου.Η χαρά μου είναι να σε βλέπω να με ακολουθείς. Ξέρω ότι το παρακράτος που καταγγέλω πράγματι υπάρχει.Το Watergate είναι αμερικανική υπόθεση και ο άνθρωπος τους στην Αθήνα ξέρει καλά από αμερικανική ιστορία.
# Ανώνυμο σχόλιο στις 21.1.2010, 22:12
thelo kai ego na po kati tin gnomi mou dhladi paratiro tin falakra tou papadreou
kai vlepw sximatizmeno to smile den kserw ama to vlepw mono ego
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 21.1.2010, 22:55
καλησπέρα απολοζί. Διαβάζω τα πρώτα σου σχόλια και φρίττω. Αδυνατώ να πιστέψω, όχι ότι είμαι ελληνίδα, αλλά κατ' αρχήν ότι είμαι άνθρωπος. Μου φαίνεται αδιανόητο. Ποιοί είμαστε βρε παιδιά;;;;
Πώς μπορούμε να τρώμε, να κοιμόμαστε, ν' αναπνέουμε όταν δίπλα μας ζουν άνθρωποι σε τέτοιες υπανθρώπινες καταστάσεις;
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 21.1.2010, 23:07
@ όμεν: σχετικά με τους Αλβανούς, μπορεί η Ιστορία να έχει καταγράψει μερικά από αυτά που λές. Δηλαδή ότι πάντα πήγαιναν με τους εχθρούς μας. Σήμερα όμως είναι άλλες εποχές. Οι άνθρωποι πρέπει να φιλιώσουν. Δεν μπορεί να μας διαπερνάει η αντιπαλότητα και η εχθρότητα αιώνων.

Το να διαφυλάσσεις την εδαφική σου ακεραιότητα δεν σημαίνει απαραίτητα το να διατηρείς άσβεστο μίσος με τους γείτονές σου. Τι έχουμε να χωρίσουμε; Σαν λαοί αναζητούμε τα ίδια πράγματα. Γιατί πρέπει μέσα μας να υπάρχει συνέχεια πόλεμος; Και πώς αυτό μας κάνει να γινόμαστε περισσότερο ώριμοι σαν άνθρωποι; Πόσο κερδίζουμε σε ανθρωπιά; Και τι είναι πράγματι η Ελληνικότητα, αν όχι μεγαθυμία και πλατείς ορίζοντες;

Σχετικά με τον Τσενάϊ, ναι σήμερα είναι στο ΜΙΤ με υποτροφία. Και δεν ξέρω αν τον προορίζουν για αρχηγό κόμματος, αλλά εμείς έχουμε φροντίσει γι' αυτό. Τα φοβικά μας σύνδρομα, η απόρριψη που του πετάξαμε κατάμουτρα, ο ρατσισμός μας. Εμείς (αν μας μισεί) τον κάναμε να μας μισήσει. Εμείς του δείξαμε αυτόν τον δρόμο. Εμείς δεν τιμήσαμε τη σημαία μας θεωρώντας τα χέρια του ανίκανα, ανεπαρκή και κατώτερα για να την κρατήσουν υψωμένη.
Εμείς ορίσαμε την τιμή της σημαίας μας και όχι ο Τσενάϊ, όμεν.
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 21.1.2010, 23:15
@ όμεν: αν θυμάμαι καλά η Ήπειρος ήταν βιλαέτι του Αλή Πασά. Κι έφτανε επί των ημερών του η επικράτειά του ως τη Ναύπακτο ή αλλιώς Έπαχτο. Και ως εκεί είχε σκορπίσει τους χιλιάδες τουρκαλβανούς του.
Υποθέτω ότι η Ήπειρος κρατάει αρκετό αλβανικό αίμα...

Μόνο η εξέταση του ιχώρ θα μας πείσει πόσο "καθαρός" είσαι...

Ἀλλωστε η Αλβανία, πριν καταφτάσουν εδώ τα σλάβικα φύλλα ήταν Ιλλύριοι. Όχι Έλληνες. Ή δεν θυμάμαι καλά;...
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 21.1.2010, 23:16
@ IXXV: ευρηματικό το σχόλιο για το παπανδρεϊκό χαμογελάκι...
# Ergina στις 21.1.2010, 23:42
Καλησπέρα,τί κάνετε;Δεν διάβασα όλα τα σχόλια,τους έριξα μόνο μια ματιά.Φυσικά και είναι απαράδεκτες οι συνθήκες κράτησης των αλλοδαπών,είχα διαβάσει ένα άρθρο για την Παγανή το καλοκαίρι.Είναι σχιζοφρενικός ο τρόπος που φέρεται στους ξένους η Ελλάδα,απ'τη μία το παίζουμε φιλόξενοι και απ'την άλλη τους πετάμε σαν σακιά.Η απορία μου φυσικά είναι πως και δεν ενημερώνονται οι Αφγανοί ή όποιοι άλλοι για τις συνθήκες και έρχονται να στηρίξουν όλη τη ζωή τους και όλες τις ελπίδες τους σε μια χώρα που θα τους πετάξει σε μια γωνιά;Επειδή έχουν εδώ τον ξάδελφό τους,τον παιδικό τους φίλο που σκέφτηκε σε κάποια φάση,ανενημέρωτος,να μεταναστεύσει στην Ελλάδα για ένα καλύτερο αύριο;
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 21.1.2010, 23:55
καλησπέρα εργινάκι. δεν ξέρω αν είναι πράγματι ενημερωμένοι για το τι θα συναντήσουν και το γιατί έρχονται. Σημασία έχει τι κάνουμε εμείς εδώ, σαν άνθρωποι πρώτα απ' όλα και μετά σαν σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος...
# votaniatis στις 22.1.2010, 00:09
Πάντως, τεστ dna που να δείχνει πόσο αγαπάς την Ελλάδα, δεν υπάρχει. Εδώ ο βιολόγος σηκώνει τα χέρια ψηλά. Μου ακούγεται ωστόσο πολύ ενδιαφέρουσα η πρόταση, να μην ψηφίζουν και να στερούνται της ιθαγένειας, όσοι αποδυκνείεται πως δεν αγαπούν την Ελλάδα. Οι πρώτοι που θα χάσουν τα πολιτικά τους δικαιώματα (και την ιθαγένειά τους) θα είναι όσοι μας κυβερνάνε. Και όταν λέω "μας κυβερνάνε", δεν εννοώ μόνο τους πολιτικούς, αλλά και όσους έχουν την πραγματική εξουσία.
Από κει και πέρα, το θέμα των μεταναστών είναι κυρίως ανθρωπιστικό: έχουμε υποχρέωση να τους παρέχουμε τις ευκαιρίες να ζήσουν μια ανθρώπινη ζωή. Δεν είναι αντικέιμενα για να αποφασίζουμε εμείς γι αυτούς.
Και πόσο δημοκρατικό είναι να ,μην έχουν δικαίωμα ψήφου στη χώρα που ζουν? Όχι μόνο στις δημοτικές εκλογές αλλά και στις γενικές. Δεν τους αφορά το πως θα κυβερνηθεί η χώρα?
Επίσης είναι απαράδεκτο, τα παιδιά των μεταναστών που πάνε στα ελληνικά σχολεία, να μην έχουν την ευκαιρία να διδαχτούν τη γλώσσα τους και την ιστορία τους.
Ωστόσο, θα συμφωνήσω ότι το "ενδιαφέρον" των αξιωματούχων της Ε.Ε. για τους πρόσφυγες, μόνο υποκριτικό μπορεί να είναι. Η ίδια η Ε.Ε. έχει συνδράμει τα μέγιστα για την πλήρη αποδόμηση της οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής ζωής, μιας σειράς χωρών από όπου προέρχονται -κυρίως- οι πρόσφυγες/μεταναστες. Θα συμφωνήσω (αν και τελείως από άλλη σκοπιά) ότι θα έπρεπε το "ανθρωπιστικό" ενδιαφέρον της Ε.Ε. θα έπρεπε να στραφεί πρώτα στο να δημιουργηθούν οι συνθήκες, ώστε να μην αναγκάζονται οι άνθρωποι αν φεύγουν μαζικά από τις πατρίδες τους. Όχι, κάνουμε λαμπόγυαλο τη χώρα και μετά κλαίμε για τους πρόσφυγες...
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 22.1.2010, 00:40
είμαι σύμφωνη με το τελευταίο σκέλος του σχολίου σου βοτανειάτη.
# Ανώνυμο σχόλιο στις 22.1.2010, 00:41
@votaniatis, πώς ακριβώς έχει συμβάλλει η ΕΕ στην κακή κατάσταση των χωρών από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες; ενδεικτικά μερικές ομάδες μεταναστών είναι οι Αλβανοί, Κινέζοι, Αφγανοί, Ιρακινοί, Αφρικανοί. Η ΕΕ τι έκανε στις χώρες αυτές;

εκτός αν το λες επειδή η ΕΕ έχει οχυρώσει το εμπόριό της. αλλά γιατί να μη το κάνει; μη ξεχνάς ότι όταν ιδρύθηκε η ΕΕ (για την ακρίβεια η ΕΟΚ μιας και η ΕΕ όπως τη ξέρουμε σήμερα ιδρύθηκε το '92) ο στόχος ήταν να σταθεροποιηθεί η Ευρώπη που έχει αιώνες να γνωρίσει τέτοια ειρηνική ανάπτυξη. (τώρα θα φάω ξύλο από μερικούς εδώ μέσα που μίλησα θετικά για το μεγάλο κακό, την ΕΕ που θέλει το κακό μας αλλά ας είναι).

είναι αστείο που στην Ελλάδα η ΕΕ έχει ταυτιστεί με κάτι κακό. Κανείς δεν ασχολείται με το τι έχει πάρει η Ελλάδα από την ΕΕ και κυρίως, πώς το έχει πάρει.. Οι διαπραγματευτικές ικανότητες των ελληνικών αντιπροσωπειών στηρίζονται κυρίως στον εκβιασμό. Δες το '80 που η Ελλάδα απειλούσε να μπλοκάρει την είσοδο της Ισπανίας και της Πορτογαλίας αν δεν έπαιρνε περισσότερα χρήματα. ή πρόσφατα, τις απειλές ότι θα μπλοκάρει πιο σημαντικές αποφάσεις αν δεν γινόταν δεκτή η Κύπρος το 2004 (που είναι Ευρωπαική χώρα όσο είναι και ο Λίβανος).

Κάτσε μελέτησε τις συνθήκες τις ΕΕ και, κυρίως το Ευρωπαικό Δικαστήριο και θα δεις πώς έχει φερθεί η ΕΕ σε μετανάστες. υπάρχει ωστόσο μια λεπτή γραμμή. Έχω μιλήσει πολλές φορές εδώ για το πόσο άδικα φέρεται η χώρα στους μετανάστες αλλά η ιθαγένεια είναι μια ιδιότητα που είναι παραδοσιακή δύσκολο να δωθεί. τουλάχιστον όσο υπάρχει το κράτος (όχι το ελληνικό, αναδέρομαι στην έννοια) με τη μορφή που το ξέρουμε σήμερα. αλλά ιθαγένεια δεν μπορεί κανένα κράτος να δίνει αμέσως (σε αυτό μπαίνει και το δικαίωμα της ψήφου κτλ). μπορεί ωστόσο να δίδεται το δικαίωμα στη μόνιμη διαμονή.

τώρα αυτά περί ελληνισμού στο αίμα είναι αστεία. βιολογικές έννοιες, καθαρή επιστήμη, με μη απτούς όρους όπως η ελληνικότητα..

υγ. νομίζω τα σχολεία δεν μπορούν να διδάσκουν την ιστορία της χώρα κάθε μετανάστη. είναι λίγο αφελές να πιστεύει κανείς ότι αυτό γίνεται. δεν γίνεται μια χώρα να σχολιάσει, αντικειμενικά την ιστορία μιας τρίτης χώρας και να τη διδάξει κιόλας.. φαντάσου τα ελληνικά σχολεία να διδάσκουν την αλβανική ιστορία..
# Ergina στις 22.1.2010, 00:45
Σίγουρα Νατάσα,κανείς δεν είπε ότι οι συνθήκες είναι ευνοϊκές στην Ελλάδα γι'αυτούς αλλά μήπως,λέω μήπως,ωσότου να βρεθεί κάποια λύση,θα πρέπει να υπάρξει καταστολή της μετανάστευσης;Μπορεί να υπάρχουν ρατσιστές αλλά και η πολιτεία τους αντιμετωπίζει με το χειρότερο τρόπο.Αν μη τί άλλο το να μην υπάρχει καμμία συνοχή στις αποφάσεις τους δείχνει την έλλειψη σεβασμού στον κάθε ταλαιπωρημένο μετανάστη που περιμένει ένα καλύτερο αύριο.Μπροστά σε όλα αυτά ο σεβασμός που τους δείχνουμε εμείς,ως Έλληνες πολίτες,όχι ως κυβέρνηση,είναι ικανοποιητικός,παρατηρώ έναν τυπικό σεβασμό από άνθρωπο σε άνθρωπο θα έλεγα.Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις,οι ρατσιστικές επιθέσεις.Τα μεγάλα θέματα ωστόσο αφορούν τους άνωθεν,εκείνοι θα αποφασίσουν για τη μοίρα όλων μας...
# Ανώνυμο σχόλιο στις 22.1.2010, 01:00
http://www.amnesty.org/en/library/info/EUR25/011/2009/en
για κάποιον που έχει πολύ ελεύθερο χρόνο. Έρευνα της Αμνηστίας για το μεταναστευτικό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το νομικό πλαίσιο και οι συνθήκες κράτησης.
Η απορία της ημέρας τώρα: Η εκκλησία γιατί φυτρώνει εκεί που δεν την σπέρνουν μονίμως; Αυτό το πράγμα δεν μπορώ να το καταλάβω...
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 22.1.2010, 01:46
Γιατί η εκκλησία είναι εξουσία. Και σαν κάθε εξουσία έχει ποίμνιο και το ποδηγετεί. Επίσης έχει διαπλέκεται και με την πολιτική εξουσία. Και της αρέσει να υπενθυμίζει πάντα ότι έχει ρόλο και λόγο στα πράγματα (την ποδηγεσία εννοώ)
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 22.1.2010, 01:47
Και επίσης, μας θυμίζει πάντα πώς οι ποιμένες κάνουν πράξη την καρδιά της διδασκαλίας που κηρύττουν: Αγαπάτε αλλήλους
# Ανώνυμο σχόλιο στις 22.1.2010, 02:14
Αυτό το αγαπάτε αλλήλους το επιδεικνύει άλλωστε σταθερά... Τι να πει κανείς;
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 22.1.2010, 09:37
@ καλημέρα μ1ρτό. Έχει τόση αγριότητα και βία ο τρόπος που εκφράζουν οι "ποιμένες" την κατ' αυτούς ερμηνεία της χριστιανικής αλήθειας, που τρομάζεις...
# kook στις 22.1.2010, 10:31
αχαχαχα εχεις πολύ πλάκα αντιλογοκρισία και αυτός ειναι ο λογος που ασχολουμαι μαζί σου, αποκλειστικα και μονο αυτος και το ξερεις!! Παλι εγινες εξαλλος και μου αφιερωσες τοσες γραμμες!! Ξερεις οτι δεν εχω καμια σχεση με τον Παπανδρεου, αλλα ηδονίζεσαι παντα με τ ονομά του!! Δεν ειμαι εγω που του εκανα διαφημιση τοσους μηνες, αλλα μονο εσυ! Δεν ειμαι εγω που ζω και αναπνεω μεσα απο αυτον αλλα μονο εσυ! Εισαι η σκια του Παπανδρεου αγαπητε μου, αυτος μονο δινει τροφη στη ζωη σου και το ξερεις! Και αφου το διασκεδαζω εχω δικαιωμα να σε πειραζω! (αλλωστε εχει αποτελεσμα, αν δε σ' εκαιγε δε θα μου εδινες τοση σημασια!) μουτς μουτς καλη σου μερα !
# apologiaprosuavita στις 22.1.2010, 10:39
@Kook
δεν ακολουθώ και δεν ταυτίζομαι με τη στάση και τον λόγο του σεισμ. Δεν απαξιώνω τον λόγο κανενός, όσο κι αν διαφωνώ.
Κριτικάρω αυτά που με ενοχλούν. Προφανώς επειλεκτικά. Δεν είμαι η αστυνομία της λάιφο. εσύ;

@βοτανιάτης
Δεν μπορώ να συμφωνήσω τόσο εύκολα με ένα τόσο μεγάλο και σοβαρό ζήτημα όσο το να διδάσκεται η Ιστορία της χώρας κάθε μετανάστη στα ελληνικά σχολεία. Υπάρχουν άλλα επέιγοντα και σημαντικά θέματα. Για να εξηγούμαι. Αν πήγαινα να μείνω στην Αγγλία, θα περίμενα κάποια υποστηρικτικά μαθήματα γλώσσας, αλλά όχι να μάθουν οι Άγγλοι στο παιδί μου την Ελληνική ιστορία, λογοτεχνία κτλ. Θα έβρισκα ίσως κάποιο εκπαιδευτήριο ή θα μπορούσα να πάω σε κάποιον δωρεάν κοινοτικό σύλλογο για να το κάνω αυτό. Για τα υπόλοιπα συμφωνούμε.

@ κόμον ντενομινέιτορ
Η απορία που εκφράζεις με αφήνει έκπληκτη. Μην το πάμε πολύ πίσω, ή μήπως να το πάμε. Οι χώρες που απαρτίζουν την ΕΕ στο παρελθόν τεμάχισαν την Αφρική κατά πώς τους βόλευε για να απομυζούν τον πλούτο της και την άφησαν καταχρεωμένη. Το απαρτχάιντ ποιανού δημιούργημα ήταν;
Ποιοί συνέναισαν στον πόλεμο στο Αφγανιστάν, την πρωήν Γιουκοσλαβία, το Ιράκ; Ποιοί έστειλαν στρατεύματα; Ποιοί παραχώρησαν τις βάσεις τους στις Αμερικάνικές δυνάμεις; Ποιοί διαμέλισαν τα Βαλκάνια;

Η ΕΕ δεν είναι αγία. Αλλά προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένα ελπιδοφόρο σχέδιο ένωσης της Ευρώπης. Ήταν το όνειρο του Αινστάιν και του Μπερτραντ Ράσελ. Δύο ανθρώπων που θαυμάζω απεριόριστα για το πνεύμα τους. Των ανθρώπων που συνέταξαν στη Νόβα Σκότια το σύμφωνο των επιστημόνων κατά της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας για στρατιωτικούς σκοπούς. Πιστεύω ότι χρειάζετε να ξεπεράσουμε τις διαφορές μας, να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον, να συνεργαστούμε και να προχωρήσουμε βοηθώντας ο ένας τον άλλον. Για μένα η ΕΕ είναι το πρώτο στάδιο υλοποίησης αυτού του ιδανικού.
# kook στις 22.1.2010, 10:41
Οχι βεβαια, ποτέ δε θα έκανα τοσο καλά τη δουλειά μου οσο εκείνος στον τομεα της αστυνόμευσης και του τηλεοπτικού δικαστηρίου, εκαστος στο είδος του. Καλημερα απολογια
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 22.1.2010, 11:17
Το καταθέτω αφ' ενός υπενθυμίζοντας, κι αφ' ετέρου σαν έμμεση απάντηση στο σχόλιο του βοτανειάτη:

Δικάζεται σήμερα –μετά την αναβολή του περασμένου Ιουνίου– η πρώην διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου κ. Στέλλα Πρωτονοταρίου, ύστερα από καταγγελία του νυν διευθυντή του σχολείου κ. Ε. Γιουτλάκη ότι παρέδιδε παράνομα, σε παιδιά Αλβανών μεταναστών, μαθήματα αλβανικής γλώσσας.

«Αυτό που θέλω να τονισθεί είναι ότι όλα ήταν απολύτως νόμιμα», επισημαίνει στην «Κ» η κ. Πρωτονοταρίου. «Ο, τι κάναμε ήταν απόλυτα νόμιμο και σε γνώση της διοίκησης. Κάθε χρόνο, στην αρχή και στο τέλος της σχολικής χρονιάς, γινόταν προγραμματισμός και απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου και καταγραφόταν η αποτελεσματικότητα». Το «έγκλημα» της κ. Πρωτονοταρίου, που «τιμωρήθηκε» επί υπ. Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη με μετακίνησή της σε άλλο σχολείο, ήταν ότι χρησιμοποίησε πειραματικά (στην Ελλάδα) ό, τι αποτελεί κοινό τόπο στο εξωτερικό: εθελοντές και δάσκαλοι παρέδιδαν μαθήματα μητρικής γλώσσας (Αλβανικά και Αραβικά) σε παιδιά μεταναστών και μαθήματα Ελληνικών στους γονείς. Ετσι, οι τελευταίοι μπορούσαν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στο διάβασμα, ενώ τα μαθήματα μητρικής γλώσσας αποσκοπούσαν στη βελτίωση της γλωσσικής ικανότητας και την καλύτερη σχολική επίδοση των μαθητών – πρακτική που βασίζεται στα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και εφαρμόζεται ευρέως στην Ευρώπη. Στο πλευρό της κ. Πρωτονοταρίου βρίσκονται ο Σύλλογος Γονέων του 132ου Δημοτικού και άλλων σχολείων, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, που έχουν διοργανώσει για σήμερα συγκεντρώσεις συμπαράστασης έξω από τον χώρο των δικαστηρίων της πρώην Σχολής Ευελπίδων. [Πηγή πληροφόρησης Καθημερινή, 22/1/10]
# Ανώνυμο σχόλιο στις 22.1.2010, 11:37
apologia, den exeis akrivws adiko, ontws oi perissoteres evrwpaikes xwres exoun megales euthunes, eidika sthn afrikh. alla afto pou ennoousa einai oti h EE sullogika den exei tetoia euthunh dioti einai, opws eipes, ena elpidoforo mhnuma. nai, to velgio kai h gallia (endeiktika) ekanan diafora sthn afrikh. einai kai oi duo idrutika melh ths EE. alla afto den shmainei oti h EE einai o kakos ths upotheshs. epishs, sumfwnw oti afto pou einai kata ths EE einai h stash ths apenanti sto thema tou Irak kai se alla, opws o polemos sth Yugoslavia ktl. alla afto exei na kanei perissotero me to oti ta perissotera melh vlepoun thn EE ws ena stis oikonomikes apofaseis alla san ena aplo athroisma twn kratwn ths otan afora se politikes apofaseis, h thn exwterikh politikh.

dn eimai toso afelhs wste na ennow oti h EE einai agia kai xerw ti ekanan oi evrwpaikes xwres se alles perioxes tou kosmou apla den mou fanhke swsto na leme oti h EE ta dhmiourghse ola afta. pio pithano tha mou fainotan na elege kaneis oti ekane kako me to oti perifrourhse to emporio metaxu twn xwrwn ths afhnontas trites xwres ap exw para oti diamelise krath.

does that make sense?
# apologiaprosuavita στις 22.1.2010, 11:59
@ έχει πολύ δρόμο η ΕΕ για να γίνει αυτό που ονειρευόμαστε. Αλλά για να γίνει κάποτε θέλει μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών της, καλύτερη ενημέρωση, και προσπάθεια να χτιστούν σχέσεις εμπιστοσύνης. Σ' αυτό είμαστε υπεύθυνοι και εμείς.

@ νατ, γνώριζα για την Πρωτονοταρίου και την αξιέπαινη προσπάθειά της από πέρσι. Απαράδεκτη η προσαγωγή της σε δίκη. Όποιος πάει να κάνει ένα καλό, να πέσουμε να τον φάμε ρε πούστη. Ε στα διάλα.
# Νατάσα Ζαχαροπούλου στις 22.1.2010, 12:18
ναι, από πέρυσι. Και μάλιστα η γυναίκα δεν αυθαιρέτησε. Εργαζόταν πιλοτικά σ' αυτό το πρόγραμμα με την αρωγή του Πανεπιστημίου.

Πρέπει να είσαστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια

Avatar
Δίχως ρίζες στον ουρανό δεν φτάνεις
Συγγραφέας, Reiki Teacher
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣE ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG
Copyright© 2009 ΔΥΟΔΕΚΑ Α.Ε.       Ανάπτυξη εφαρμογής verve VERVE Internet & Open Source Solutions  / Διεύθυνση project FairyNetwork